CAWI – przyszłość rynku badawczego

CAWI (Computer Assisted Web Interview) z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Główną przyczyną tak dużego zainteresowania ankietami online jest chęć badania rynku przez przedsiębiorców, ale nie tylko. Wiele badaczy jest zainteresowanych mechanizmami kształtującymi rynek. Z uwagi na rozwijającą się i zmieniającą się sytuację rynkową każdy chce nadążyć za obecnymi zachowaniami ludzi, więc, aby móc obserwować zachodzące zmiany warto przeprowadzać ankiety, których odbiorcami będą szerokie grona osób. Warto zastanowić się, gdzie znajdziemy największą liczbę respondentów oraz największe możliwości przeprowadzania badań. Z pewnością jest to Internet, dlatego warto zaryzykować stwierdzeniem, że przyszłością rynku badawczego będą badania CAWI.

Duży zasięg w krótkim czasie

Badania CAWI to ankiety internetowe, które cechują się sporymi zasięgami, ze względu na popularność sieci. Internet jest głównym sposobem komunikacji wśród młodych ludzi, tak więc rozprzestrzenianie się informacji odbywa się bardzo szybko. Wysyłając ankietę możemy przesłać ją jednocześnie do wielu osób, co pozwala zaoszczędzić sporo czasu. Nie tracimy czasu na znajdywanie pojedynczych respondentów. Określenie „czas to pieniądz” pokazuje, jak ważny jest czas dla obecnego społeczeństwa, więc zautomatyzowanie poszczególnych działań może ułatwić pracę. Badania CAWI charakteryzują się także krótkim czasem realizacji. Obecnie możemy zauważyć szybko rozwijającą się technologię, która prowadzi do zmechanizowania większości działań społeczeństwa. Jednym z nich może być zaprzestanie stosowania ankietowania w formie papierowej na rzecz sondaży internetowych. Tą zmieniającą się tendencję możemy zaobserwować już od kilku lat, a cały czas procent wykonywanych badań CAWI rośnie.

Precyzja ponad wszystko

Dzięki przeprowadzaniu badań online możemy uzyskać wiele informacji, lecz czasem nie wiemy, jak zabrać się za przygotowanie takiego sondażu. Jeśli chcemy przygotować dobrą ankietę internetową, która zaciekawi i przyciągnie wielu respondentów, tak, aby po przeczytaniu kilku pytań nie zakończyli badania warto zastanowić się nad skorzystaniem z pomocniczych stron. SurvGo to jedna z możliwości, która pomoże nam w ułożeniu sondażu. Nasza ankieta będzie wyglądała profesjonalnie i będzie można umieścić w niej różne pliki multimedialne, które będą wyróżniały badanie na tle innych. Taki sondaż będzie miał na celu pokazanie przedsiębiorcom obecnie panującej sytuację wśród klientów. W ankietach poza biznesowych poruszanie konkretnych problemów może być powodem zainteresowania społeczności do poszerzenia wiedzy w danym temacie. Natomiast jeśli chcielibyśmy, aby ktoś opracował za nas naszą ankietę możemy skorzystać z portalu Badanie Opinii. Za opłatą otrzymamy wyniki oraz analizę badań na podstawie, których przedsiębiorcy lub osoby nie związane z sektorem biznesu będą widziały, jak dalej zarządzać działalnością lub prowadzonymi badaniami. Takie oferty pozwolą zaoszczędzić sporo czasu, który może być wykorzystany w inny sposób.

Badania online to niepodważalnie przyszłość rynku badawczego ze względu na zmechanizowanie pewnych działań, które skrócą czas pracy badaczy. Co więcej, w Internecie znajdziemy największą grupę respondentów, więc badania będą dokładne ze względu na dużą liczbę wypełnionych ankiet. Portale typu: SurvGo i Badanie Opinii także przyczyniają się do ciągłego zwiększenia popularności badań CAWI  w przyszłości.

Copyright 2017 - 2024 Biostat
Polityka Prywatności | Pliki Cookies
Badania ankietowe od 4 zł.