Badania rynku w zakresie Healthcare market research

Każdy podmiot medyczny powinien rozważyć możliwość realizacji systematycznych badań rynku w obrębie swojej branży. Potencjalne korzyści z tego płynące są naprawdę warte uwagi. Przede wszystkim wdrożenie wniosków z analizy przyczyni się do wzrostu satysfakcji pacjentów, a tym samym ich lojalności względem placówki. Będzie to miało jednocześnie przełożenie na maksymalizację zysków osiąganych przez ośrodek zdrowia.

Healtcare market research – odpowiedź na wzrastającą konkurencję

Badania rynku medycznego mają uzasadnienie zwłaszcza mając na uwadze nieustannie wzrastającą konkurencyjność w branży. Firmy farmaceutyczne wydają w związku z tym ogromne środki na reklamę swoich produktów. Aby pieniądze te były dobrze zainwestowane, warto na etapie planowania kampanii marketingowej wykorzystać wnioski płynące z pomiarów badawczych. Dzięki temu uda się zoptymalizować budżet, a jednocześnie zintensyfikować skuteczność reklamy.

Ośrodki zdrowia powinny natomiast zwrócić szczególną uwagę na to, iż w dobie Internetu negatywne opinie pacjentów bardzo szybko się rozpowszechniają. Dlatego też nie możesz sobie pozwolić na to, aby miały miejsce uchybienia pod względem jakości obsługi i leczenia. Niezadowolony pacjent szybko opowie o swoich doświadczeniach także znajomym, co przyczyni się w krótkim czasie do spadków zysków osiąganych przez daną placówkę medyczną.

Metody wykorzystywane w badaniach

Projekty Healthcare market research są zazwyczaj prowadzone z zastosowaniem technik ilościowego oraz jakościowego pozyskiwania danych. W pierwszym przypadku wykorzystuje się ankietę – zarówno w formie elektronicznej, jak i tradycyjnej. W przypadku badania opinii pacjentów po hospitalizacji wybór techniki należy uzależnić przede wszystkim od ich wieku, możliwości oraz umiejętności. Dlatego też do starszych pacjentów nie ma sensu kierować ankiety elektronicznej, podobnie jak do osób z zaburzeniami widzenia. Znacznie lepszym rozwiązaniem będzie w tym przypadku ankieta papierowa lub wywiad CAPI, w trakcie którego ankieter wprowadza do systemu na urządzeniu mobilnym odpowiedzi wskazywane przez respondenta.

Badania rynku medycznego mogą także przybierać charakter jakościowy. Najczęściej używane są pod tym względem badania fokusowe oraz indywidualne wywiady pogłębione (IDI lub telefoniczne TDI). Pozwala to na uzyskanie wniosków o znacznie mniejszej powierzchowności, których jednak nie można uogólniać na pełną populację. Zastosowanie technik jakościowych ma uzasadnienie zwłaszcza w przypadku badań marketingowych. Pozwalają one między innymi pozyskać cenne informacje na temat potrzeb, nawyków i preferencji konsumenckich w zakresie zakupu leków i innych produktów medycznych.

Komu zlecić usługę badawczą?

Przeprowadzenia projektu Healthcare market research warto zlecić doświadczonej firmie badawczej, która specjalizuje się w realizacji pomiarów dla farmacji. Najlepszym rozwiązaniem będzie z całą pewnością współpraca z agencją Biostat®, która obsługuje największe ośrodki zdrowia oraz firmy farmaceutyczne już od 15 lat.

badania fokusowe IDI badania marketingowe dla farmacji healthcare market research TDI
Copyright 2017 - 2024 Biostat
Polityka Prywatności | Pliki Cookies
Badania ankietowe od 4 zł.