Badania rynku w drodze po sukces

Biznes działa na obszarze, który charakteryzuje się dynamiką, i nie chodzi tutaj tylko o zachodzące zmiany, które wprowadzą się z własnej intencji, ale także te wszystkie czynniki, na które nie ma się wpływu takie jak np. warunki ekonomiczne, zmienne demograficzne. Celem badań rynku jest usprawnienie prowadzonych działań oraz wzrost skuteczności podejmowanych decyzji.

 

Na rynek należy patrzeć z wielu perspektyw

Efektywne prowadzenie biznesu możliwe jest, jeśli posiada się podstawową wiedzę na temat tego, w jakich warunkach się działa. Do elementarnej wiedzy, którą należy posiada zaliczają się odpowiedzi na pytania:

  • kim są klienci;
  • czego oczekują;
  • jak do nich dotrzeć.

Co więcej badania rynku pozwalają uzyskać wiedzę także na temat konkurencji. Taka wiedza jest przydatnie nie tylko wtedy, gdy wprowadzamy nowy produkt bądź nową firmę na rynek, ale także wtedy, gdy planujemy rozszerzyć dotychczas prowadzą działalność.

 

Badania mają na celu zwiększyć świadomość

Przeprowadzenie tego rodzaju działań pozwala na:

  • zrozumienie konsumentów;
  • analizę konkurencję;
  • zminimalizowanie ryzyka związanego z procesem decyzyjnym;
  • realizację i tworzenie planów rozwojowych.

Pozyskaną wiedzę w procesie badawczym można zastosować w kampanii reklamowej, rozszerzeniu produkcji bądź wprowadzaniu nowych produktów na rynek.

 

Dane można zyskać na różne sposoby

W procesie badawczym można zastosować technikę badań wtórnych bądź pierwotnych. Pierwsze z nich opierają się na wykorzystaniu istniejących już danych takich jak np. dane demograficzne, statystyki, sondaże, studia badawcze i zastosowanie ich w planie rozwojowym. Natomiast badania pierwotne:

  • zbierają dane ze strony potencjalnych klientów;
  • wykorzystują metodę sondaży, testów itp.;
  • dedykowane jest konkretnej grupie osób.

 

Badania powiedzą o…

W drodze badań rynku można otrzymać odpowiedzi na pytanie dotyczące tego, kim są nasi klienci, w jaki stopniu występuje zapotrzebowanie na dany produkt, kim jest nasza konkurencja i gdzie zlokalizowani są nasi odbiorcy, a także:

  • jak ustalić cenę produktu;
  • w jaki sposób najefektywniej reklamować produkt/usługę.

 

Drogę do sukcesu należy pielęgnować

Otrzymanie odpowiedzi na te pytania nie tylko pozwala na stworzenie efektywnego planu rozwojowego, ale także zwiększa szansę na osiągniecie sukcesu. Należy jednak pamiętać, iż badania powinny być wykonywane regularne, co pozwoli na stałe monitorowanie zachodzących zdarzeń, a tym samym umożliwi dynamiczne działanie i reagowanie. Krótko rzecz ujmując: badanie rynku wspiera proces rozwoju na każdy jego etapie.

badania rynku badania marketingowe analizy rynku analiza rynku badanie rynku badanie marketingowe badanie klienta badania klienta
Copyright 2017 - 2024 Biostat
Polityka Prywatności | Pliki Cookies
Badania ankietowe od 4 zł.