Jak podnieść wydajność firmy realizując badania pracowników?

Szukasz obszarów zmian w firmie? Chcesz podnieść jakość zarządzania i osiągać spektakularne wyniki? Dzięki badaniom pracowników poznasz ich nastroje, oczekiwania oraz określisz zaangażowanie. Pomoże Ci to we wprowadzeniu konstruktywnych zmian, a w konsekwencji podniesieniu konkurencyjności na rynku.

badania pracowników

badania pracowników

Co zyskasz dzięki badaniom pracowników?

Każdy pracodawca zatrudniając pracownika ocenia jego kwalifikacje, kompetencje i predyspozycje do pracy na danym stanowisku. Chce, aby był efektywny i wykonywał swoją pracę z pełnym zaangażowaniem. Jego integracja z organizacją powinna dotyczyć wspólnie wyznawanych wartości i wyznaczanych celów.

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej czy konsultacji z pracownikiem, możesz poznać tylko część z wymienionych wyżej kwestii. Temat zadowolenia z pracy czy poczucie przynależności do firmy często pozostaje tajemnicą i przestrzenią do rodzenia się konfliktów.

Możesz jednak uzyskać rzetelne i kompleksowe informacje dotyczące Twojego zespołu, korzystając z usługi badań pracowników, które są cennym narzędziem diagnostycznym. Badania pomogą Ci ocenić:

  • motywację pracowników,
  • poziom satysfakcji z pracy,
  • jakość współpracy,
  • poziom identyfikacji z organizacją,
  • uczestnictwo w misji przedsiębiorstwa,
  • kulturę organizacyjną,
  • potrzebę wprowadzenia nowych rozwiązań.

Na podstawie uzyskanych informacji możesz tworzyć nową wizję działania. Kiedy już zrozumiesz zachowania i postawy swojej załogi, określisz ich przyczyny i przewidzisz skutki, możesz zaplanować możliwość kontroli, sterowania nimi bądź ich eliminacji. Otrzymana diagnoza może stać się znakomitym narzędziem zarządczym. Poziom zadowolenia Twoich pracowników wzrośnie, a Ty zobaczysz efekty dobrej zmiany.

Firma badawcza z innowacyjnymi rozwiązaniami

Wiele firm na rynku posiada w swojej ofercie badania pracowników, dlatego warto sprawdzić jakość usług i wybrać tą, która w sposób rzetelny przeprowadzi badania, przy użyciu nowatorskich rozwiązań. Ważne jest doświadczenie zespołu badawczego, a także indywidualne podejście do każdej organizacji. Badanie pracowników musi być starannie przygotowane. Przebiega ono zgodnie z następującymi etapami:

  • ustalenie celów badawczych,
  • opracowanie kwestionariusza,
  • promocja badania,
  • przeprowadzenie pomiarów,
  • przygotowanie wyników badania,
  • opracowanie raportu.

Duży wpływ na wyniki badań w organizacji ma zachowanie anonimowości, a badanie internetowe daje taką możliwość. Zazwyczaj pomiar jest przeprowadzany w siedzibie zleceniodawcy, ale niektóre firmy są o krok do przodu.

Biostat® wykorzystuje łącze internetowe poprzez zastosowanie autorskiej platformy badawczej eCRF.biz™. W ten sposób pracownicy logują się do systemu i zdalnie wypełniają kwestionariusz. Nie ma więc potrzeby drukowania, rozdawania i zbierania papierowych ankiet. Platforma zapewnia poufność ankietowanych i pozwala na szybkie pozyskiwanie wyników, które łatwo usystematyzować i porównać. Dane można również analizować na każdym etapie ich zbierania.

KONTAKT