Medical market research - badania rynku medycznego

Medical market research to badania rynku prowadzone z myślą o potrzebach podmiotów działających w ramach branży farmaceutycznej oraz ośrodkach zdrowia. Są to badania skupione zwłaszcza na pozyskiwaniu jednostkowych insightów konsumenckich w grupach docelowych odbiorców leków oraz różnego typu produktów medycznych.

Siła reklamy leków w telewizji

Jeśli jesteś uważnym obserwatorem to zapewne dostrzegłeś, że reklamy produktów farmaceutycznych stanowią dominującą część wszystkich reklam emitowanych w przekazie medialnym. Nie może to dziwić, gdyż jest to najszybsza droga dotarcia do masowego klienta. Marek leków dostępnych bez recepty mamy jednak w obecnej chwili tak wiele, że tak naprawdę trudnym zadaniem jest wypromowanie nowego brandu. Nie można jednak w tym przypadku mówić o zadaniu niewykonalnym. Bardzo dużą pomoc stanowi bowiem bez wątpienia realizacja badania marketingowego.

Medical market research – kogo najlepiej badać i w jaki sposób?

Badania rynku medycznego są prowadzone zazwyczaj na pacjentach zmagających się z konkretnymi dolegliwościami chorobowymi. Pozyskuje się od nich w związku z tym informacje na temat dotychczasowych doświadczeń zarówno pod kątem objawów, jak i sposobów radzenia sobie z nimi. Badani w trakcie wywiadów o charakterze jakościowych (indywidualnych lub grupowych badań fokusowych) mają okazję wypowiedzieć się na temat stosowanych dotychczas leków, ich skuteczności, problemów z zażywaniem, a także skojarzeń z konkretnymi markami. Po zakończeniu pomiarów jakościowych warto przeprowadzić również badania ilościowe – np. telefoniczne (CATI), internetowe (CAWI) lub z użyciem mobilnych urządzeń z wgraną aplikacją (CAPI).

Projekty medical market research nie muszą być prowadzone jedynie na samych pacjentach. Równie wartościowe z punktu widzenia przedsiębiorstwa farmaceutycznego mogą okazać się badania lekarzy oraz pracowników aptek. To przecież od nich w dużym stopniu zależy kwestia tego, na zakupy których konkretnie produktów zdecyduje się klient. Uzasadnienie w tym przypadku mają zwłaszcza badania fokusowe. W ich trakcie uczestnicy badania mogą wzajemnie się inspirować i wymieniać opiniami oraz doświadczeniami. Fokusy warto uzupełnić także o poddanie ich ocenie materiałów reklamowych oraz opakowań leków OTC.

Podsumowanie

Badania rynku medycznego to zatem doskonała okazja ku temu, aby właściwie zaplanować kampanię marketingową w celu budowania pozytywnego wizerunku marek leków. Do badań warto zaangażować zarówno pacjentów, jak i lekarzy i farmaceutów, którzy w swojej codziennej pracy są odpowiedzialni za polecanie produktów leczniczych.

medical market research badania rynku farmaceutycznegio badania rynku farmacja badania rynku dla farmacji badania marketingowe farmacja badania marketingowe dla farmacji usługi badawcze farmacja usługi badawcze dla farmacji rynek farmaceutyczny branża farmaceutyczna badania rynku farmaceutycznego
Copyright 2017 - 2019 Biostat
Polityka Prywatności | Pliki Cookies
Badania ankietowe od 4 zł.